
Заборонні знаки
У нас уже готові 37 із 45 оновлених заборонних знаків. Покажемо деякі з них.




Цифри та літери
Порівняно з попереджувальними знаками, на заборонних знаках значно більше написів. Тому особливу увагу слід приділити шрифтовій графіці.




У шрифті Road UA спеціально для наших знаків зʼявилися капітельні цифри — завдяки цьому зменшені дробові частини виглядають збалансовано. Це тонкий, але важливий графічний прийом, якого майже не зустрінеш на дорожніх знаках. Ми це змінили — і тепер цифри виглядають особливо гармонійно:


Спрощення виробництва
В Україні знаки виготовляють як доведеться. Є стандарт, але на практиці готові знаки можуть мати неправильний шрифт, невірні розміри або відступи. Щоб спростити роботу виробників і зменшити ризики, повʼязані з якістю, ми плануємо підготувати векторні файли — не лише з піктограмами, а й із більшістю можливих значень швидкості, ваги, відстані тощо.1 Ці файли будуть доступні для завантаження.
Простий приклад — знак обмеження максимальної швидкості:
Небезпечні машинки
Знаки з такими машинками зустрічаються нечасто, але вони все одно мають бути красивими та охайними.




Вантажівка зі знака 3.12
більше не перевозить знак «Головна дорога»:


Як заборонити поворот ліворуч
Згідно з Віденською конвенцією, а також за традицією, підкріпленою стандартом ISO 3864, діагональна лінія на заборонних знаках іде з лівої верхньої частини знака у праву нижню 🚫 (мнемонічне правило: «NO», ніби ці дві літери накладені одна на одну). Такий напрямок лінії позначає заборону, тоді як протилежний напрямок — з правої верхньої частини у ліву нижню — означає кінець зони дії знака (наприклад, ).
Ця особливість створює цікаву ситуацію зі знаком «Поворот ліворуч заборонено». Червона лінія закриває стрілку вліво не так, як стрілку вправо:


Було б логічно зробити знаки симетричними, щоб стрілки «заборонялися» однаково:


Деякі країни саме так і зробили — наприклад, Ірландія, Норвегія, Польща та Словенія. Також є симетричний варіант на інший лад: там лінія перекриває більшу частину стрілки
. Такий підхід використовують, наприклад, Австрія, Ісландія, Швейцарія та Велика Британія.
Не всі з перелічених вище країн є учасницями Віденської конвенції, тож вони можуть не зважати на такі дрібниці. Ми, зі свого боку, вирішили дотримуватися Конвенції, адже її порушення зменшило б наші шанси на впровадження нових знаків. Але хоча ці два знаки відрізняються більше, ніж нам би хотілося, ми зробили так, щоб вони читалися без проблем.
🇩🇪🇳🇱 Цікавий факт
У правилах дорожнього руху Німеччини та Нідерландів немає окремих знаків, що забороняють поворот. Замість них використовують або наказові знаки, або лише знак «Вʼїзд заборонено» на перпендикулярній вулиці. Див. приклади на Google Maps:
- Наказовий знак (Німеччина)
- Знак ⛔ на перпендикулярній вулиці (Нідерланди)
Обгін заборонено
Обгін забороняють сучасніші машинки:




Кінець заборон та обмежень
Знаки кінця заборони або обмеження стали простішими та елегантнішими — завдяки новому стилю ліній. А з тоншим контуром знака, розмір піктограм і шрифту може бути трохи більшим, ніж на знаках із широким червоним контуром.




Зони
Знаки, що мають зональну дію, стали охайнішими. Напис «зона» можна заспокоїти: на зональність уже вказує прямокутна форма знака та біле тло. У деяких країнах напису немає взагалі — Віденська конвенція цього не забороняє2.


На знаках кінця зони дії напис «зона» став сірим. Немає сенсу залишати його настільки контрастним:


Заключні думки
Піктограми і написи — це чудово, але наостанок хочеться звернути увагу на те, наскільки вдалим є знак «Рух заборонено» — із пустим червоним колом. Ті, хто зміг придумати такий знак і втілити його в життя, заслуговують на відзнаку за кращий дизайн. Що треба показати, щоб заборонити взагалі все? Відповідь — нічого. Заборону символізує саме коло.
Дякуємо за увагу! Усі готові заборонні знаки ви можете переглянути на сторінці «Колекція».
P.S. Ми створили Телеграм-канал @roadsigns_ua. Підписуйтеся, слідкуйте за оновленнями та долучайтеся до обговорення.